Proud members of Strandbygda IL

Velkommen til bloggen vår!

fredag 18. juni 2010

Hvem vinner Fotball VM???

Vil Maradona føre Argentina til VM seier også som trener?

Det evige spørsmålet. Kanskje det oftest stilte spørsmålet gjennom historien! (Nest etter; "hva er meningen med livet?", selvfølgelig) Vi har spurt hverandre om det samme i uminnelige tider. ( I hvert fall så lenge Fotball VM har blitt arrangert) Det er blitt diskutert av såkalte "eksperter" i endeløse timer på radio og TV. Likevell ser dette ut til å være et så vanskelig spørsmål at selv ikke ekspertene klarer å svare på det. Tross en umenneskelig høy vanskelighetsgrad vil jeg forsøke å gi dere svaret. Her er mine (ikke)ekspert-tips...

Mange tipper at Spanias stjernegalleri vil gå av med seieren, tross den rystende starten mot Sveits. Jeg er til dels enig i det, men ikke helt. Spania vil reise seg etter første runde og spille seg lett til finala med festfotball til glede for oss tilskuere. MEN! I finalen tror jeg Spania vil tape mot et mye mer direkte Argentina, som vil sette flere baller i målet til et stillestående, balltrillende og nervøst Spania. I bronsefinalen vil Tyskland spille mot Nederland. Hvem som kniper den siste medaljen er uvisst...

Mener du jeg har hoppet bukk over noen lag? Da er du mer enn gjerne velkommen til å legge inn en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Har du glemt Brasil Torstein? Tror de møter Tyskland i bronse finalen, og vinner den. Ellers så er jeg ganske enig med at Argentina vinner finalen foran Spania. ;)

    - Vebjørn

    SvarSlett
  2. Nesten enig med Vebjørn....men trur finalen blir mellom Argentina og Brasil, så får Spania og Tyskland/kanskje Nederland spille bronsje-...

    -Stian

    SvarSlett