Proud members of Strandbygda IL

Velkommen til bloggen vår!

lørdag 8. mai 2010

Vårtegn

Det er mai, vår og kanskje det blir varmt i været snart også. Ski er forlengst satt inn i sommerens lagringsvoks og sykkel og løpesko er hentet fram fra de mørke garasjekroker. De første sykkelturene iført shorts er gjennomført, mens seilflyene detter lydløst og stille ned som vårsnø en tidlig 4. mai dag på jordene omkring Starmoen. Den nesten ikke hørbare susen av glideflukt, blir brått og brutalt brutt av en motorcrossykkel som starter opp, på motsatt side av golfbana, mens de på langrenn.com diskuterer heftig om hvor vidt sykkel er god trening for langrennsløpere, eller ikke. Alle er de kjente vårtegn for oss, men det aller sikreste vårtegnet vi har her i Elverum, så jeg i forrige uke. Da ble nemlig Kjell Nystuen observert på rulleski på gangstien ut mot Skjeftafossen. Våren er kommet!

Det har jo som kjent vært en knakende god Strandbygdavinter. Flere seire i Sjusjøcup og KM tittler i fleng. Vi har tydelig hevet oss mange hakk på flere områder. Også på internett! Marianne Sveen, som nå har hovedansvaret for nettsia vår strandbygda.no, så vidt jeg har forstått, har gjort en vanvittig god jobb. Med hyppige oppdateringer (i motsetning til denne bloggen) har hun gjort klubben til en av landets beste, også på nett! Her er det bare å holde trykket oppe altså, både på treninga og på pcen!

1 kommentar:

  1. Jeg får prestasjonsangst etter å ha lest dette, men gjør så godt jeg kan. Det er jo de gode prestasjonene til dere utøvere som gjør at jeg har mye å skrive om, og de har det vært mange av i vinter. Marianne

    SvarSlett