Proud members of Strandbygda IL

Velkommen til bloggen vår!

lørdag 24. juli 2010

Samling Bastuknappen 14.-17.juli

Fire av gutta satte onsdag morgen kursen for de dype svenske skoger. I Finnskogen på svensk side ca 2-3 mil fra Gravberget har vi "hytte". Et hus er nok mer en treffende beskrivelse.

Torstein, Sindre, Vegard og meg var de som hadde anledning til å være med denne gangen. Vi startet samlinga med å sykle inn til hytta. 80 km med småkupert terreng ble gjort unna på 3t og 40 min. Dagens andre økt ble gjort unna på rulleski med både teknikkfokus og litt hurtighet med assistanse av Boss Vestli;)

De andre dagene ble det også 2 økter om dagen med hovedsaklig løp og sykkel, dere er herved advart konkurrenter. Lørdag avslutta vi samlinga med en lengre rulleskitur.

Jeg tror jeg snakker for alle da jeg sier at dette var meget bra samling på alle mulige måter. Med mye og god mat og TdF mellom øktene kunne det ikke blitt bedre. I tillegg hadde vi god plass med en dobbeltseng hver og været var stort sett bra. En får også følelsen av å være i villmarka da det stort sett bare er skog å se i alle retninger. Finnskogen er stor! Vi var også så heldig at vi fikk se både storfugl og skogsfuglkull på nært hold. Tiuren vi så var enorm og hadde det vært jaktider hadde det "smølli" som vi sier i Elverum. Eneste aberet er at det er noe mer innsekter av typen mygg, knott, fjellsokk etc.

Men gutta lar seg ikke affisere nevneverdig av dette og jeg kan melde om at gutta er i rute og vel så det. Se opp for den oransje strandbygdalua til vinter'n!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar